• Call centar
  • Beograd 062 486 906
  • Novi Sad 062 482 906
  • Zrenjanin 062 484 906

Kako se koristi sauna

Prvi odlazak u saunu predstavlja veštinu i vredi je naučiti da bi se iz nje izvukla najveća korist i zadovoljstvo.

Kao i u svakim aktivnostima koje obavljamo u normalnom životu i u samom procesu korišćenja postoje neka osnovna pravila kojih bi se trebalo pridržavati.

Prvo od nekih je da se u saunu ne ulazi punog stomaka. Trebalo bi ipak da prođu 2-3 sata od obilnog obroka, ali nikako ne bi trebalo koristiti saunu gladnog stomaka. Pre ulaska u saunu cesto se koriste lekoviti čajevi kao na primer od zove, lipe, nevena i jasena.
Jedna od blagodeti saune je relaksirajući efekat i svaka jurnjava i eurofičnost bila bi suvišna.
Neki od važnih saveta je da treba konsultovati lekara o dužini boravka u sauni.
Pravilo koje nikako ne treba zaboraviti je boravak u adamovom kostimu, dakle potpuno nagi, umotani u peškir. Ogromna je greška ulaziti u kupaćem kostimu koji je obično od sintetičkog vlakna. Naravno treba skinuti sve predmete (satove, minđuše, šnale za kosu, naočare, kontaktna sočiva...). Ovo je veoma bitno jer metalni predmeti mogu izazvati opekotine.

Vlažan se nikada ne ulazi u saunu, a pogotovo hladnih nogu jer ce time reakcija na toplu prostoriju i samo znojenje zakasniti.

Jedno od najčešćih pitanja jeste:

Šta sve treba poneti od stvari u saunu?

Evo jednog proverenog sadrzaja stvari:

Za svaki odlazak u saunu, veoma važne reči moraju da budu u glavi mir i relaksacija.

Pre ulaska u saunu posetiti toalet. Treba dobro nasapunjati lice i telo, istuširati se i dobro obrisati. Veoma je bitno da se u saunu uđe suve kože, jer sto je koža suvlja i efekat saune će biti veći.

Ulazak u saunu prvi put i samo zagrevanje treba da traje od 8-12 minuta, uglavnom u ležecem ili sedećem polozaju. Poslednjih minuta boravka u sauna treba sedeti i naviknuti se polako na izlazak.

Pri izlasku treba se kretati po hodniku koji bi nazvali "vazdušno kupatilo" do tuseva ili vode za osveženje. Zatim dolazi na red potapanje u kadu ili bazen hladne vode. U narednim trenucima sledi opuštanje i ispružanje na lezaljci, naravno prethodno se umotati u bade mantil ili u neke meke pokrivače. Drugi put ponoviti postupak: zagrevanje 8-12 minuta, vazdušno kupatilo, potapanje, odmor. Kod trećeg puta se sluša telo i potrebe, jer ova faza nije obavezna ali su koristi od saune još veće.

kako_koristiti_saunu

Sama blagodet saune se sastoji u promenama temperature. Prilikom izlaska prvi korak je vazdušno kupatilo pod kojim se podrazumeva izlaganje tela svežem vazduhu. Ukoliko zelite biti duže u fazi vazdušnog kupatila, izbegavajte da stojite na nogama, da ne bi izazvali izliv krvi u donje ekstremitete i time izazvali vrtoglavicu.

U fazi rashlađenja vodom treba uzeti u obzir navike, stepen treninga i tehničkih mogućnosti. Početnicima se preporučuje trljanje sundjerom zbog neprijatnog dodira sa hladnom vodom kao i svim onima koji ne podnose nagle promene temperature. Pored blažeg ili energičnog trljanja, moze se vršiti i umotavanje natopljenim lanenim ili pamucnim peškirima.

Najpre treba početi od najudaljenije tačke od srca, tj spoljne strane desnog stopala. Mlaz vode se podize uvis i dalje sa spoljne strane, vraća se sa unutrašnje, isto ponoviti is a drugom nogom.

Zatim treba krenuti od desne ruke pa leve a zatim i od desne prepone do desnog ramena i sa levog se ponovo spusti mlaz.

Učinite isto i sa ledjima a lice je potrebno umiti sa dosta vode, a čelo rashladjenje učinti sa sto moguce hladnijom vodom ali ne treba siliti ukoliko vam ne odgovara, nego sa neke blaže mlake vode spustati je do hladne. Ukoliko nemate tuš sve ovo se moze vršiti sa kantom za polivanje.